Formularz wyszukiwania
Zaloguj
Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Aktualności

4 lipca br. odbyła się na Wydziale Informatyki obrona pracy doktorskiej mgra inż. Łukasza Mazurowskiego, Doktoranta w Katedrze Systemów Multimedialnych. Rada Wydziału podjęła uchwałę o nadaniu Kandydatowi stopnia doktora nauk technicznych w dyscyplinie Informatyka.

Promotorem pracy zatytułowanej "Model systemu algorytmicznego komponowania muzyki na podstawie wzorców" był prof. dr hab. inż. Antoni Wiliński.

W obronie uczestniczyli recenzenci pracy: prof. dr hab. inż. Dariusz Kania z Politechniki Śląskiej oraz dr hab. inż. Przemysław Klęsk, prof. nadzw. z naszego Wydziału.

Trzeci rok z rzędu w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego odbyła się certyfikacja podsumowująca udział kilkudziesięciu studentów w III edycji programu Samsung LABO. Podobnie jak w latach ubiegłych uczestnicy przygotowali łącznie 14 aplikacji mobilnych.

Samsung LABO to wspólna inicjatywa firmy Samsung Electronics Polska i Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. W ramach tej współpracy studenci Wydziałów Informatyki oraz Wydziału Elektrycznego ZUT tworzą projekty mobilne korzystając z pracowni stworzonej i wyposażonej przez firmę Samsung. Istotnym elementem kursu jest nauka przedsiębiorczości, oraz nacisk na pracę grupową.

Część technologiczna programu Samsung LABO koncentruje się najnowszych platformach programistycznych w tym Android i Tizen. Część biznesowa dotyczy natomiast zagadnień związanych z tworzeniem modeli biznesowych, wprowadzaniem produktu na rynek, czy badaniami konkurencji. Studenci biorący udział w programie Samsung LABO tworzyli swoje projekty w grupach, organizując pracę z wykorzystaniem metodyk zwinnych. W efekcie przygotowano łącznie 14 różnorodnych projektów, część z nich była odpowiedzią na zgłoszone zapotrzebowanie od organizacji czy instytucji.

Podczas uroczystości, zorganizowanej 19 czerwca br. w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT, studenci Samsung LABO otrzymali certyfikaty ukończenia kursu, firmowane przez Samsung Electronics Polska. Wyróżniający się studenci otrzymali również nagrody.

Grono zewnętrznych specjalistów z różnych dziedzin oceniło i postanowiło szczególnie wyróżnić kilka projektów.

Jedną z nagrodzonych prac została aplikacja „Coacher”. Studenci Olga Chróstowska, Mateusz Wyczawski oraz Krzysztof Palczewski na podstawie uzyskanych informacji o potrzebach drużyn sportowych stworzyli skuteczne narzędzie do zarządzania drużyną i wymiany informacji pomiędzy zespołami. Aplikacja wyróżnia się także dopracowaną formą graficzną.

Z kolei grupa studentów Bartosz Hadryś, Karol Salamoński oraz Alan Okowity opracowała aplikację „Party Maker” oraz jest w trakcie budowania prototypu urządzenia do tworzenia drinków. Niewątpliwie pomysł po dopracowaniu prototypu ma szansę na komercjalizację.

Jedna z gmin województwa zachodniopomorskiego zwróciła się do Samsung LABO z prośbą o pomoc w realizacji aplikacji do informowania mieszkańców o różnego rodzaju zdarzeniach. Skutecznej próby stworzenia takiej aplikacji podjęli się studenci Mateusz Nowak, Tomasz Petrów oraz Adam Wróblak. 
Opracowali oni aplikację „Łącznik”. Program umożliwia skuteczne komunikowanie się np. przedstawicieli gminy z mieszkańcami danego terenu, dzięki czemu mogą płynnie informować np. o terminach wywozu śmieci, głosowaniach, sprawach pilnych.

Coraz częściej na przystankach komunikacji miejskiej można zobaczyć tablice z dynamicznie wyświetlanym rozkładem, jednak koszt ich wdrożenia jest duży, przez co brakuje ich we wszystkich punktach. Z pomocą postanowili przyjść studenci Bartosz Hliwa, Kamil Grzankowski i  Marcin Wiśniewski z aplikacją „Busfinder”, która prezentuje aktualne położenie i estymowany czas przyjazdu pojazdów komunikacji miejskiej w Szczecinie. Dodatkową funkcją aplikacji jest wyszukiwanie informacji o ciekawych miejscach blisko danego przystanku.

W czasie trwania semestru studenci przygotowywali również inne, nie mniej ciekawe projekty m.in. aplikację do tworzenia zarządzania czasem i planowaniem czasów dojazdu do danego miejsca, aplikację do wspomagania ochrony jachtów cumujących w marinach, czy też wspomagających odbiór dzieci z przedszkola.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiruje ludzi na całym świecie i kształtuje przyszłość dzięki innowacyjnej technologii. Firma redefiniuje świat telewizorów, urządzeń ubieralnych, smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, drukarek, sprzętu medycznego, rozwiązań sieciowych, półprzewodników i rozwiązań LED. Samsung jest również liderem w rozwoju Internetu Rzeczy, ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak Smart Home i Digital Health. Spółka zatrudnia 319 000 pracowników w 84 krajach, a roczna wartość sprzedaży jej produktów wynosi 196 miliardów dolarów. Chcesz odkryć więcej? Odwiedź www.samsung.plnews.samsung.com

Dr hab. Izabela Rejer i dr inż. Jarosław Jankowski z Wydziału Informatyki przeprowadzili pionierskie badania z wykorzystaniem elektroencefalogramu (EEG), które pozwoliły określić wpływ inwazyjnych reklam na poziom koncentracji i emocje odczuwane przez osoby odwiedzające strony internetowe.

O badaniach więcej: http://naukawpolsce.pap.pl

Artykuł, w którym opisano testy i wyniki: https://link.springer.com

W tym semestrze na Wydziale Informatyki odbyła się jubileuszowa, dziesiąta edycja konkursu na najlepszą, własnoręcznie napisaną grę komputerową. Studenci II roku kierunku Informatyka rywalizowali w ramach przedmiotu Gry komputerowe o miejsce na podium, realizując swoje własne, tworzone od podstaw projekty ekscytujących gier w środowisku 3D.

Patronem tegorocznej edycji konkursu była firma Huuuge Games, która zapewniła laureatom fantastyczne nagrody oraz zaproponowała najlepszym staż w swojej siedzibie. Podczas ceremonii ogłoszenia wyników przedstawiciel Huuuge Games oraz absolwent Wydziału Informatyki, Pan Bartosz Taudul, przedstawił w unikalny sposób polską branżę tworzenia gier, pozwalając studentom spojrzeć na tematykę z zupełnie innej strony.

W konkursie wzięło udział 37 autorów wyjątkowych gier, spośród których udało się wyłonić 7 laureatów, którzy stanęli na podium oraz 12 osób, które uhonorowano wyróżnieniami.

Zwycięzcy tegorocznej edycji:

I miejsce:
Piotr Cegielski - gra "STAR WNRS: Space Battles"

II miejsca ex aequo:
Anna Plust - gra "SuperTanks!"
Jakub Izbicki - gra "Tower Crush"
Tomasz Wychocki - gra "Złoty pociąg"

III miejsca ex aequo:
Piotr Jędrzejczak
Sławomir Smoliński - gra "Trapped Under Ice"
Aleksander Grobicki-Madej

Wyróżnienia:
Joanna Lewandowska - gra "The Maze"
Szczepan Świtlik - gra "Lars the Archer"
Oskar Cieślikiewicz - gra "OrcSuperStrike"
Michał Chrzanowski - gra "Booster"
Przemysław Gawlas - gra "a."
Krystian Kaniewski - gra "Dungeon Runner"
Łukasz Jacniacki - gra "Tank Hunter"
Tomasz Michalak - gra "Ucieczka z lochu"
Paweł Grabowski - gra "Ravine Defender"
Michał Żaboklicki - gra "Game"
Mateusz Bulak - gra "Space Brick 9000"
Edyta Szczepańska - gra "Idylla Flier"

Wszystkim laureatom oraz uczestnikom serdecznie gratulujemy!

5 kwietnia 2017 roku Wydział Informatyki po raz czwarty gościł przyjaciół i znajomych r@bbIT’a. Konferencja r@bbIT to prelekcje technologiczne, pokazy, targi pracy, a przede wszystkim przestrzeń do budowania relacji akademicko-biznesowych.

W tym roku wśród przyjaciół znaleźli się dziekan Wydziału Elektrycznego – dr hab. inż. Krzysztof Okarma, prof. nadzw., Marek Kubik - Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej oraz Joanna Niemcewicz - Dyrektor Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii, władze WI, przedstawiciele firm, pracownicy oraz studenci (nie tylko informatyki) i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

Otwarcia konferencji dokonał dziekan Wydziału Informatyki – dr hab. inż. Jerzy Pejaś, który w kilku słowach zaprezentował wydział i wręczył podziękowania zespołom biorącym udział 1 kwietnia br. w wydarzeniu pod nazwą Wielki Test SzczecINformatyczny. Podziękowania otrzymały zespoły z firm IAI S.A, Consileon oraz Tieto, a także zespół Wydziału Elektrycznego.

W tym roku uczestnicy mogli wysłuchać 6 różnych prelekcji z szerokiego wachlarza tematów związanych z IT, od automotive, poprzez technologie lokalizacyjne i podejście zwinne, rozwiązania oparte na ESB i BizTalk, projektowanie 3d, aż po personal branding i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie kim jest programista.

Targi pracy to, od początku istnienia wydarzenia, najbardziej widoczny element konferencji r@bbIT. Tegoroczna edycja zgromadziła 30 firm i około 2000 uczestników, którzy odbyli prawie 2500 rozmów dotyczących ofert praktyk, staży i zatrudnienia. W tym roku byli z nami: Aply, Asseco Data Systems, Avid Technology, brightONE, Consileon Polska, DGS Business Services, Fabryka Gier, Fundacja Netcamp, Geomar SA, GlobalLogic, Gryftec, GSK IT (Poznańskie Centrum Usług Biznesowych), Heuthes, home.pl, IAESTE, IAI, Icotera, Intive, Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie, Locon, Meelogic Consulting AG, Mobica Limited, Nordic Consulting & Development Company, Pekao, PSI Poland, Red Sky, Squiz Poland, Technopark Pomerania oraz Tieto.
Dużo emocji dostarczył turniej CS:GO 1v1 zorganizowany przez firmę RedSky.

Uczniom szkół ponadgimnazjalnych r@bbIT zaproponował wizytę w Laboratorium Szybkiego Prototypowania, Laboratorium Multimedialnym oraz w serwerowni, a także w pracowni Studenckiego Koła Naukowego WiWav. W Wydziałowym Punkcie Informacyjnym uczniowie zapoznawali się z ofertą dydaktyczną i zasadami rekrutacji.

Mamy nadzieję, że relacje nawiązane podczas konferencji r@bbIT będą podstawą do budowania dalszej współpracy.